czwartek, 15 grudnia 2016

Hedonizm.

1. doktryna etyczna, według której przyjemność jest jedynym lub najwyższym dobrem, celem i głównym motywem ludzkiego postępowania;
2. postawa życiowa jako cel stawiająca dążenie do przyjemności i unikanie rzeczy przykrych

Ostatnio robię rzeczy, o których myślałam, że nigdy nie zrobię. Że to dla mnie za dużo, że moralność, godność, honor... Że nie będę się kalać takim zachowaniem. Wyśmiewałam takie kobiety wyzywając od naiwnych i głupich.
Jednak gdzieś w głębi mojej małej główki zastanawiałam się jakby to było. Jakby to było gdybym dała się ponieść emocjom. Raz zrobić sobie przyjemność i złożyć hołd hedonizmowi by poczuć życie.
Spróbowałam. Poczułam. I czuję. Czuję życie, bo czuję przyjemność z niego płynącą. Dostawałam nie musząc oddawać nic. Dostałam przyjemność, bo na to zasłużyłam. Bo tego chciałam.
Nie czuję wyrzutów, lecz chcę jeszcze więcej. Ciągle mi mało. Skosztowałam zakazanego owocu, który smakuje na tyle przyjemnie, że chcę go jeść cały czas. On się do mnie klei, a mi to nie przeszkadza.

Skorzystałam z życia. Chcę korzystać dalej. Tylko muszę uważać by się nim nie zachłysnąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz